הומלי מידן בלוג | Homely meidan blog

איך נדע מהי "תוכנת תיווך ידידותית"?

סוד הגלוי הוא כמובן בהקפדה על פרטים…. אספר לכם מה עמד מול עיננו בעת בניית תוכנת WebTiv.

א. פרטים מוצגים בקבוצות (תבניות) עם מכנה משותף

דוגמאות: – דף החיפוש מחולק לשלושה חלקים עיקריים בצורת מלבנים-מנוע החיפוש למעלה, תוצאת החיפוש שהיא טבלה מתחת לשדות החיפוש (בדומה ללוחות באינטרנט), וכל התוספות מצד ימין.

– דף הפרטים מחולק לארבעה חלקים עיקריים-פרטי הלקוח, פרטי נכס, תוספות וניהול.

ב. שימוש מושכל בצבעים רק לצרכים חשובים

דוגמאות: – עיקר השימוש בצבעים אצלנו הוא בסימון רמת השיוך שהמשמעות שלו היא קריטית וחייבת "לקפוץ" בעין בכל חיפוש. לבן,אפור,ורוד,ירוק וצהוב.

– החלפת צבעים ב"חדשות רצות" כדי לומר – "כדאי לקרוא-יש חדש"

אדום – "יש מידע"

ג. לתת לתוכנה "לזרום" מבלי "לתקוע" את המשתמש בהודעות שמחייבות אישורים

דוגמאות: – הקפדנו לא להשתמש בהודעה כמו: "אתה בטוח?" או "האם אתה מעוניין?"…

– אין "חובה לטפל תחילה בתזכורות" או "עליך לייבא תחילה את הכרטיס!"

ד. לחצנים (כפתורים) שמייצגים פעולה מסוימת לא מחליפים מיקום במעבר בין דפים

כדי ש"מציאת" הכפתור תהיה מיידית. לא "לשגע" את העין.

דוגמאות: – המעבר בין הקטגוריות השונות: קניה, מכירה, השכרה…. בימין למעלה.

– בכניסה לפרטי כרטיס: ההערות נשארות בלי תזוזה מימין. כפתורי הפעולות בימין למטה.

ה. גרפיקה של צבעי בסיס "נעימים", גופנים מוכרים בגודל סביר ובהדגשות מתחייבות

דוגמאות: – השתמשנו בניסיון שיש במיקרוסופט ובחרנו מברירות המחדל המומלצות.

ו. מינון קפדני של תצוגה בתפריט משנה או גלויה.

מה שברור והשימוש בו יחסית מועט יהיה בתפריט משנה

כדי שלא יהיה עומס יתר ו"מרוב עצים לא רואים את היער". אנחנו בחרנו להשאיר גלוי..

דוגמאות: – כפתורים כמו: נקה, חפש, חזרה, ראשי….

-פעולות שכיחות על כרטיס פתוח או מסומן בטבלה: תיווך, תזכורות, פעילויות…

ז. סימון ברור לקיומם של פרטים חשובים נסתרים מהעין

ירצו לבדוק… ילחצו, לא ירצו… לא ילחצו.

דוגמאות: – מסגרת אדומה סביב קטגוריה שיש בה תזכורות

– רקע אדום שמציין יש!!! לפעילות, ה.הערות, פ. בקליק….

– "הכוכבית הכחולה" (ראו מאמר נפרד)

ח. סטנדרט מוכר – סימונים, דרך תצוגה, פעולות שכיחות

פעולות, מונחים וסמלים שרגיל בהם המשתמש בתוכנות אחרות

דוגמאות: – מיון עולה ויורד בקליק על כותרת הטבלה

– כוכבית צהובה מציינת מועדפים

– ? – עזרה, סרטוני הדרכה

ט. אוטומציה מבוקרת – פעולה טכניות-אוטמטית וכזו שמחייבת שיקול דעת-ידנית

דוגמאות: – שמירה במעבר משדה לשדה

– ייבוא נכס תוך כדי הוספת פרט ראשון לכרטיס מאגר

י. מעבר בין דפים עם שמירה על קשר עם המקור

דוגמאות: – מעבר לתיווך משאיר את פרטי המקור בחלק העליון

– פעילויות, ה.הערות, מקושרים משאיר ברקע את המסך ממנו יצאנו.

– אין יותר ממעבר אחד שלא תהיה "שרשרת" מעברים ומאבדים את המקור.

יא. ריבוי בחירה בכרטיס

דוגמאות: – הנושא מוכר אבל בהיבט של שליטה על ריבוי המידע הרי תסכימו שקל

יותר להבין שהחנייה רשומה, כפולה ומקורה כאשר כל זה כתוב בשדה אחד ולא מפוזר במקומות שונים בהערות

– נכס שהוא דירת גן וגם דופלקס יעלה בחיפוש של דירות גן ו/או דופלקסים מבלי שנצטרך לחפש גם בהערות.

יב. התאמה אישית משרדית והתאמה לצרכים ורצונות של יועץ הנדל"ן

דוגמאות: – קביעה משרדית של פעילויות למעקב

– קביעה משרדית לצורת הכרטיס ולכותרות השדות

– ברירות מחדל אישית למשתמש – צבע רקע, חיפוש ראשוני, תצוגת טבלה מועדפת (ראה מאמר נפרד).

יג. הדרכה זמינה ונוחה

דוגמאות: – לעמוד לרגע על כפתור כלשהו ולקבל הסבר קצר- "ה.הערות" ->היסטוריית הערות עם תאריך ושם סוכן. "פעילויות"-> תיעוד פעולות חשובות כדי לעקוב בקלות…

– לחיצה על ? (עם רקע אדום) ומקבלים סרטונים שמסבירים את הנושא…

– הדרכה כתובה שנמצאת בקובץ שבמסך ראשי

– מאמרים כמו זה שנמצאים באתר webtiv.co.il.

יד. מהירות ואמינות בתגובה

דוגמאות: – שכרנו שרתים ברמה גבוהה בחוות-שרתים מובילה מאפשרת "שקט" שאם יש במשרד אינטרנט תקין – התוכנה עובדת.

– השתמשנו בטכנולוגיה חדישה, סוג קבצים המיועד לשאילתות מורכבות.

– ישנם ביצועים שלא כללנו אותם בתוכנה ביודענו שנשלם מחיר במהירות.

קודם נבנה את התשתית הראויה ואז נכלול אותם עבורכם.

 

טיפ: אל תשנו בכרטיס שם "עיר" – ייוצר כרטיס כפול והכרטיס המקורי ימשיך להופיע. במקרה שיש טעות במאגר כדאי להסב את תשומת לבו של איש השירות שלכם או לרשום בסטטוס "מוסתר" ולפתוח כרטיס חדש.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Theme by: Theme Horse Hebrew By Sagive SEO