הומלי מידן בלוג | Homely meidan blog

לוחות נדל"ן בישראל

גילוי נאות הכותב הוא מבעליו של לוח יד שניה הומלי אתרים

עם כניסת האינטרנט לחיינו השתנו גם כמה הרגלים בחיים שלנו. לפני לא הרבה שנים כדי למצוא נכס הינו קונים ואוספים את כל עיתוני סוף השבוע ומתחילים לפשפש, היום הדבר הרבה יותר קל מדליקים מחשב נכנסים לאחד הלוחות וכל המידע זמין ומהיר.  לגבי כמות המידע והאיכות שיש בלוחות אלה נתמקד בהמשך המאמר.

התחרות בין לוחות היא תחרות עצומה שהולכת וגודלת מיום ליום, הרבה שחקנים והמון המון כסף רץ בתחרות הזאת. אז לקחתי את חמשת הלוחות הגדולים בישראל וניתחתי אותן חשוב לציין כי הניתוח מגיע מרמת משרדי התיווך, יועצי הנדל"ן ולא מרמת האוכלוסיה הכללית.

אז כדי שלא תגידו שאני משוחד פתחתי גוגל כתבתי "דירות למכירה" שזה ביטוי החיפוש הכי נפוץ בתחום הנדל"ן (לפי נתוני מנוע החיפוש גוגל) ומתחילים.

הומלס :

הלוח המאוד מאוד ותיק, עוד הרבה לפני שאינטרנט היה מיצרך שנמצא בכל בית. משהו כמו שנת 2000 תסלחו לי אם אני טועה פה בשנה שנתיים. לוח הומלס היה הלוח המוביל הרבה מאוד שנים והיה הלוח הראשון שדרש תשלום על פרסום מודעות מאנשים פרטיים והדבר נכון גם להיום, זקני השבט זוכרים גם שבתחילת דרכו לא היה מוכן לשמוע על פרסום של משרדי תיווך.

לפי ממד הפופלריות של alexa* הלוח נמצא במקום 177 ומפנים אליו  731 אתרים שונים

היתרונות :

לוח ותיק מאוד, מוכר מאוד במיוחד באזור המרכז ותל אביב

תוצאה ראשונה בגוגל בשתי מונעי חיפוש הגדולים ביותר " דירות למכירה"  "דירות להשכרה" דבר שמכנה לו תנועה מאוד איכותית ומדודה .

הפרסום בלוח בתשלום ולמה אני רואה את זה כיתרון מאוד גדול על הלוחות האחרים? מאוד פשוט, אדם פרטי שמוכן לשלם עבור פרסום הדירה שלו זה אדם שרוצה למכור באמת ולא אחד שרוצה לבדוק כמה שווה הדירה שלו היום, ולכן תנועת הגולשים באתר הזה היא מאוד מיוחדת כי מי שרוצה למכור באמת רוצה לקנות באמת….

כמות משרדי התיווך שמפרסמים בלוח היא לא עצומה כמו בלוחות אחרים אז יש סיכוי שעוד רואים אתכם, נכון לזמן הכתיבה סדר גודל של 3500 נכסים במכירה מתיווך בכל הארץ.

ממשק משתמש טוב נקי ומאוד ברור

ניתן לנהל את הפרסום דרך מערכת "פרסום בקליק"

חסרונות:

מאבד הרבה תנועת גולשים מאותה סיבה שהוא לוח בתשלום

ויתר על הפרסום בטלוויזיה ואיבד את התהילה ללוחות האחרים שכן עשו את זה

הפרדה של פרסומים בין הפרטיים ומשרדי התיווך

מחירים :

10 מודעות  150 ₪ לפני מע"מ

יש לקחת בחשבון שיכולים להיות מבצעים כאלה ואחרים מודעות מודגשות מוארות מומלץ להתקשר !

לסיכום :

אין ספק שהומלס היה ונשאר אחד השחקנים הראשיים בתחום הזה. יש לציין שהוא לוח יוצא דופן בתחום מעצם היותו לוח בתשלום בעוד ששאר השחקנים התחום הזה הם חינמים

Winwin

לוח חדש (2007) יחסית ללחות שאנחנו מציגים כאן אבל לוח שהגיע עם גב חזק שם גדול והמון המון כסף. כמו שכולם יודעים הלוח מגיע ממשפחת ynet  דף השער והחדשות הכי פופלרי בישראל לפי מדד alexa* נמצא במקום חמישי דבר שנותן ללוח הזה תנופה מאוד חזקה ודרג את הלוח מהר מאוד בצמרת, לפי אותו מדד הלוח עצמו ממוקם במקום 47 המאוד מכובד.

היתרונות :

לוח חדש יחסית שלומד מטעיות של המתחרים שלו .

חשיפה גדולה של הלוח בדף הבית של ynet  (גם נכסים של משרדי תיווך).

חבילות הפרסום למתווכים מאוד אטרקטיביות (התחרות טובה לכולם).

פרסום  בטלוויזיה שלטי חוצות דבר שגורם לתנועה ישירה וגדולה לאתר.

נכון לכתיבת שורות אלה כמות הפרסומים של משרדי תיווך עומד על  9000 נכסים הרבה אבל לא המון עדיין יכולים לראות אתכם פה ושם.

ממשק משתמש טוב נקי ומאוד ברור

ניתן לנהל את הפרסומים דרך מערכת "פרסום בקליק"

חסרונות:

לוח חנמי מה שגורם לפרסומים של האנשים הפרטיים להיות לא כל כך ראליים

הפרדה של הפרסומים בין הפרטיים למשרדי התיווך

מהירות התגובה של האתר איטית (משהו שמשתפר מאוד בתקופה האחרונה)

מחירים

10 מודעות 250 ₪  לפני מע"מ

יש לקחת בחשבון שיכולים להיות מבצעים כאלה ואחרים מודעות מודגשות מוארות מומלץ להתקשר !

לסיכום

Winwin  לוח חזק מאוד יתברג מהר מאוד בצמרת משתפר כל הזמן. יש שממקמים אותו שני ברשימה ולפי מה שנראה האנשים שם לא מוכנים להסתפק במקום הזה ושואפים יותר גבוה וזה טוב מבחינת משרדי התיווך כי התחרות עושה טוב לכולם בסופו של דבר.

Yad2

טוב מי לא מכיר את האתר הזה שהפך מזמן לסוג של מותג בתחום הלוחות. הלוח קם בסביבות שנת 1999 ופרץ לתודעה של כולם בסביבות שנת 2006  ויחד עם קמפיין טלוויזיה מאוד מסיבי הפך ללוח הגדול של המדינה ויש שיגידו גדול מידי וחזק מידי (במיוחד משרדי התיווך)

לפני שנתיים נקנה חלקו הגדול של האתר על ידי walla דף הבית המאוד פופלרי בישראל מקום שמיני לפי מדד alexa הלוח עצמו ממוקם במקום 14 שזה מיקום מדהים לאתר שהוא בעצם לוח! האתר עצמו זוכה ליותר מ 1100 קישורים המפנים לאתר.

היתרונות :

לוח מאוד מוכר בעל תנועת גולשים עצומה

חשיפה של הלוח בעמוד של walla לא משהו קריטי מבחינת הלוח אבל עדיין יתרון

ממשק וחווית המשתמש מהטובים שראיתי

ניתן לנהל את הפרסומים דרך מערכת "פרסום בקליק"

חסרונות

לוח חינמי מה שגורם לפרסומים של האנשים הפרטיים לא להיות ראלים במחיר

הפרדה של הפרסומים בין הפרטיים למשרדי התיווך

בגלל הפופולאריות של הלוח יש המון פרסומים מוסווים של מתווכים בקטגוריה של הפרטיים, המון נכסים פקטיביים. לפי מקורות שלי המון מתווכים מפרסמים נכסים פקטיביים בפרטי במחירים גבוהים כדי שהמודעה שלהם טבלות במחירה הנמוך, אין כמעט אפשרות להלחם בתופעה בגלל שהאתר הוא חינמי .

אתר עמוס פרסומות עד לרמה של לראות מספר טלפון צריך לסדר תמונה זה הדבר הכי מרגיז שראיתי!!!

נכון לכתיבת שורות אלה יש מספר מטורף של פרסומים ממשרדי התיווך משהו בסדר גודל של 42000 נכסים !! כדי לראות אתכם אתם צריכים חבילה הרבה הרבה יותר גדולה מ 4 מודעות !!

מחירים

10 מודעות  450 ₪ לפני מע"מ

יש לקחת בחשבון שיכולים להיות מבצעים כאלה ואחרים מודעות מודגשות מוארות מומלץ להתקשר !

לסיכום

אין ספק הלוח המוביל היום בארץ אף על פי שיש לוחות שנושפים לו בעורף זה האתר שמשרדי התיווך הכי אוהבים אבל גם אוהבים לשנוא, במידה ואתה משרד קטן עם אמצעים לא גדולים וקנית חבילה קטנה לא בטוח שתקבלו חשיפה שאתם מצפים לה.

Nadlan.com

עוד אתר מאוד ותיק (1999) שונה משאר האתרים במאמר זה כי הוא נותן דגש חזק מאוד לפרויקטים חדשים לפני דירות יד שניה. מתמקד יותר בפרסום קבלנים מאשר מתווכים רוב התנועה לאתר מתקבלת ממנועי החיפוש. (תקנו אותי אם אני טועה)

מדד הפופלריות לפי alexa הוא 3004 והוא מקבל 180 קישורים מאתרים אחרים

יתרונות

לוח ותיק מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל במקומות הראשונים

הרבה מידע בכל הנוגע לנדל"ן מחירים מאמרים והמון המון נתונים

ממשק וחווית המשתמש טובים

חסרונות

לוח חינמי

דגש על פרויקטים ולא על דירות יד שניה

אין ניהול נכסים דרך ממשק "פרסום בקליק"

לסיכום :

במידה ואתם משווקים פרויקט חדש זאת אלטרנטיבה טובה ליד 2 וכנראה גם זולה יותר (לא בטוח כי לא בדקנו) אבל יש לקחת בחשבון את התנועה לאתר ומשם גם נגזר מחיר הפרסום.

Homely

האתר קם בסוף שנת 2004 כדי לתת מענה למשרדי תיווך שבתקופה ההיא לא היה כל כך איפה לפרסם באינטרנט. רוב התנועה לאתר מגיעה ממנועי החיפוש וגוגל בראשם אחד הדברים הבולטים בלוח שהוא שאין הפרדה בין פרסום מתווכים ופרסום פרטיים, האתר נקי מפרסומות בשלב זה (משהו שהולך להשתנות בזמן הקרוב) .

היתרונות

לוח ותיק שנותן דגש לפרסומי המתווכים

מאגר עצום של נכסים מצולמים רק של משרדי תיווך (נאסף מאתרי מתווכים)

פרסום הנכסים של משרדי התיווך יחד עם הפרטיים

ממשק וחווית המשתמש מנוהלים בצורה מעולה דרך "הפרסום בקליק"

הרבה מידע ומאמרים באתר

חסרונות

לוח חינמי מה שגורם לפרסומים של האנשים הפרטיים לא להיות ראלים במחיר

תנועה מגיעה לרוב רק ממנועי החיפוש

הרבה נכסים של משרדי תיווך לא מעודכנים  (וחבל)

האתר זקוק למתיחת פנים

מחירים

10 מודעות  100 ₪ כולל מע"מ שכולל את מערכת פרסום בקליק

לסיכום :

אתר שהמטרה הראשית שלו היתה לתת במה ייצוגית מכובדת למשרדי תיווך, ואני יכול לומר שהצלחנו חלקית, במידה ונצליח להביא תנועה גדולה יותר לאתר ההצלחה תהיה גדולה יותר גם למשרדי התיווך ולא רק לאתר עצמו.

נשמח לקבל תגובות שלכם ולשמוע את דעתכם

עמי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Theme by: Theme Horse Hebrew By Sagive SEO