הומלי מידן בלוג | Homely meidan blog

טיפים לשדרוג הבית לפני מכירת נכס

הגעתם להחלטה חשובה . למכור את הדירה שלכם ולעבור למשכן חדש. הסיבות למעבר דירההן שונות ורבות ולכל אחת יש את החשיבות והמשקל שלה.עשיתם את הדרוש בפרסום מודעה מושכת ואטרקטיבית והטלפונים מתחילים להגיע.אנשים באים והולכים, חלקם חולפים ולא מתעכבים וחלקם מציעים הצעות מעליבות.עובר חודש, עוברים חודשיים, שלושה והדירה עדיין לא נמכרה.אתם מתחילים להתפשר ולהוריד מחיר אבל הדירה עדיין לא נמכרת.ונשאלת השאלה- מה הסיבה ומה ניתן לעשות  בכדי להפוך דירה לא אטרקטיבית, לכזאת שתימכר בזמן קצר ובמחיר טוב?

ראשית חשוב שתדעו, מחקרים מוכיחים שתמורת השקעה של 1% מערך הנכס, ניתן להגדיל את התשואה ב7-15% ולצמצם את זמן המכירה ב50%.

אם הבנתם את זה הרי שהדרך אל היעד מתקצרת. אבל עוד לפני ההשקעה, יש מספר דברים שניתן לעשות והם יחסית בעלויות נמוכות.המטרה שלנו היא יצור את הWOW הראשוני ולגרום לצד השני את הרצון שהדירה הזאת תהיה שלו.מספר כללים חשובים קובעים את מראה הדירה ואת התחושה שמתקבלת עם הכניסה לבית והשהות בו.

  • מרחב פתוח
  • אחסון
  • תאורה
  • צבעים
  • אביזרי נוי

מרחב פתוח:

עומס חפצים ורהיטים כבדים, מקטינים את תחושת המרחב שלנו בחלל ו"סוגרת" אותו.חשוב שתפנו כמה שיותר ותאווררו את המרחב. אם קשה לכם למסור הלאה או לזרוק, מיצאו מקוםאחסון עבור הרהיטים עד לרגע שבו תימכר הדירה.שימו לב לחפצים ורהיטים המפריעים במעבר ולא מאפשרים זרימה חופשית.כמו כן חשוב לתקן שברים. צירים בדלתות מטבח, שקעי חשמל שבורים או חשופים, מראה שבורה עציץ יבש ועוד. מדובר כאן בהשקעה מינימלית וחשובה.

אחסון:

כאשר אין לנו מספיק מקומות אחסון נוצר עומס באזור.עומס זה חוסם את תחושת המרחב הפתוח. ארגנו מספר קופסאות אחסון באיקאה ודאגו שלא יהיו חפצים פזורים בחלל. אחסנו אותם מתחת למיטה או במקום לא חשוף לעין. זה נכון לגבי מטבח -סירים וקופסאות פלסטיק, חדרי ילדים-משחקים, אופניים, בובות ועוד.

תאורה:

תאורה בבית נחשבת לגורם חשוב בתחושה שמקבל הקונה. אם יש וילון כבד שמסתיר את האור, הורידו אותו. דאגו להשלים נורות חסרות ואפילו הגבירו את עוצמת הוואט כדי לייצור אור גדול יותר.אם חסרים לכם גופי תאורה השקיעו בכך. במחסני תאורה ובהום סנטר תמיד ניתן למצוא מבצעים במחירים אטרקטיביים שיאפשרו להם להשקיע סכום פעוט ביצירת הרושם ואולי אפילו תוכלו לקחת את הגוף לדירתכם החדשה.

צבעים:

חשוב להשקיע בצבע. גם ולמרות שאתם עוברים דירה, קירות מלוכלכים או מתקלפים גורמים לתחושה לא נעימה ועלולים להרתיע קונים. מכיוון שאין בכוונתכם להישאר בדירה והצביעה היא רק לצורך מכירה, לא הייתי משקיעה מחשבה מרובה בבחירת הצבעים והייתי הולכת על גוון בהיר כמו לבן. ולמה לבן ולא בז' ? כי לבן תמיד נותן תחושה של אור וניקיון בחלל, יותר מכל צבע אחר.את הצבעוניות והחמימות ניתן להכניס בעזרת חפצי נוי שניגע בהם בסעיף הבא.

חפצי נוי:

הגענו החלק הצבעוני שיוצר את הWOW. כמובן שלחלק זה אין חשיבות אם לא עברתם על כל שאר הסעיפים הקודמים. סעיף זה בא כמשלים ויכול ליצור הבדל ועניין במרחב, אם כל השאר מתקיים.

תמונות: תמונות משפחתיות או עומס תמונות אינו מתאים במקרה של יצירת עניין. יש לפנות מהקיר תמונות משפחתיות ולבחור מבין כל התמונות האחרות תמונה אחת גדולה ומעניינת שתיצור עניין בקיר. במידה ואין, ריכשו. בשווקים ובחנויות כמו הום סנטר ואייס ניתן למצוא תמונות זולות יחסית שיכולות להוסיף צבעוניות ועניין במרחב. אין צורך במספר רב של תמונות. אחת גדולה ומרשימה בסלון הבית מעל הספה ואחת בפינת האוכל המשפחתית.

עציצים: הכניסו ירוק לבית. עציץ מרשים במקום מושך וצמחי במבוק מוסיפים צבע ועניין למרחב.

מפות: מפות יכולות ליצור עניין וצבע בחלל ויחד עם זאת ליצור עומס וקשקוש. במקומות בהם יש לכם שולחן או מזנון מעניינים, ותרו על המפה ואפשרו לרהיט לדבר בעד עצמו. ואם החלטתם בכל זאת, העדיפו ראנר שמוסיף צבע אבל לא מעמיס.

אגרטלים ועוד: אם אתם מאלה שמחזיקים אוספים גדולים למיניהם, חפצים קטנטנים ומרובים, צלחות מכל מיני מקומות בעולם ועוד…. פנו זאת והעדיפו במקום זה חפץ אחד כמו אגרטל או פסל מרשים וצבעוני או צמח.

ריחות

ריח- אחד החושים הכי חזקים בטבע האנושי ובא כגורם משלים משמעותי בנושא שלנו.ריח לא נעים של כביסה לא נקייה, תבלינים חריפים, עובש, צואת ושתן כלבים ועוד עלולים להיות גורם מרתיע ודוחה קונים. לעומת זאת ריחות נעימים  עלולים להשפיע פסיכולוגית על ההנאה במקום.נקו את הרצפה ואת משטח השיש עם חומר ניקוי ריחני (לא אקונומיקה).פזרו נרות ריחניים בבית והדליקו אותם בזמן ביקור הקונים. אור הנר וריחו יעשו תחושה חמימה ונעימה ויכולים להוות גורם חשוב בתחושה. ותרו על קטורת. היא לא מתאימה לכל אחד ועלולה להפריע. אם יש לכם מבערים ושמנים ריחניים גם זאת אופציה נהדרת אפשרית. צרו לקונה חוויה ריחנית.

ולסיכום, חישבו על הרוכשים שלכם כעל עצמכם.מה הייתם רוצים לראות ולהרגיש בזמן שאתה באים לרכוש דירה.רכשתם בעבר דירה, מה דחה אתכם ומה משך אתכם בדירות השונות.כנסו לדירתכם בנעלי קונים ונסו להרגיש את מה שהקונים שלכם מרגישים עם כניסתם לדירתכם.אם תפעלו לפי הטיפים הרשומים, הגדלתם באופן משמעותי את יכולת מכירת דירתכם.ואם כל זה לא עזר הרי שיש צורך לעבור לתותחים הכבדים יותר….. אבל זה במאמר אחר.

בהצלחה !

אירית כחולון מעצבת פנים

עיצוב פנים לבתים ועסקים

התזמורת 14 ראשל"צ

iritka4@walla.co.il

נייד 052-4715052

פקס 153-3-9628222

www.soldevida.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

תבנית מאת: Theme Horse התאמה לעברית באדיבות שגיב SEO